פילאטיס דורית ניר

למי אני יכולה לעזור?

כאבי גב

כמעט כל אחד מאיתנו חווה כאבי גב בחייו, ואם עדיין לא, אעשה פה ספוילר – סביר להניח שזה עוד יקרה.
זו, כנראה, התלונה השכיחה מכל אלו שעליהן מדווחים המתאמנים החדשים והפתירה מכולן על ידי פילאטיס.
במחקרים רבים שבדקו מהי הדרך הטובה להתמודד עם המטרד הכה-משמעותי הזה, נמצא כי תרגול המשלב חיזוק והגמשת שרירים, ובפרט כזה המתמקד בחיזוק וייצוב שרירי הליבה, הוא היעיל ביותר לשיפור כאבי גב תחתון.
וזוהי, אחרי ככלות הכול, מהות אימוני פילאטיס.
בסטודיו שלי אני מוכיחה למתאמנים בכל פעם מחדש עד כמה התרגול מסייע להם להפחתת כאב, להתמודדות עם מוגבלות תפקודית ולמניעת הופעה של כאבים חדשים. 

פיברומיאלגיה

התסמונת השקופה הזו, שבשנים האחרונות מדוברת ומטופלת יותר, מתאפיינת בכאבים כרוניים ומפושטים ובתחושת כאב מוגברת, ירידה בשליטה ביציבה ולעיתים גם בשיווי משקל בשל חוסר סימטריה בכוח השרירים.
על פי מחקרים רבים, אימון גופני הוא אחד מהדברים היחידים העוזרים בפיברומיאלגיה להפחית את רמות הכאב ולשפר את איכות החיים כתוצאה מחיזוק ואיזון שרירי הגוף ושיפור היציבה.
ואכן, אני פוגשת לא מעט מתאמנות הסובלות מתסמונת זו אשר מדווחות על שיפור במצבן עם התמדתן בשיעורי הפילאטיס. 

הגיל השלישי

הזמן עושה את שלו, ושיווי המשקל והמפרקים כבר לא מה שהיו פעם, אולם החדשות הטובות הן שפילאטיס עוזר בשמירה על מפרקים חזקים ובריאים, בנייה וחיזוק מסת שריר, שיפור שיווי המשקל.
לשמחתי אני רואה בסטודיו מתאמנים המועמדים לניתוח החלפת מפרקים, שנעזרים בפילאטיס להורדת העומסים מהמפרק עצמו, מקלים על כאבים ומשפרים את יכולת התפקוד של המפרק, ולעיתים אף לא נזקקים לניתוח בסופו של דבר.
ועם חיזוקו של הגוף גם הנפש ומצב הרוח כמובן מושפעים לטובה.

נשים בהריון ולאחר לידה

קשה להשוות את הטלטלה הגופנית ואת השינויים העצומים שעובר הגוף בתקופת ההיריון ובזמן הלידה לכל שינוי אחר שאנחנו עוברות. פילאטיס בהיריון מסייע לחזק את השרירים בקרקעית האגן, הירך, הישבן והבטן התחתונה, כדי לשמר את הכוח של האזור לקראת עבודת הלידה המפרכת הצפויה. לאחריה יתמקד התרגול בנשימה, חיזוק שרירי האגן, ובהשבת הגוף למצבו טרום ההיריון – גוף, נפש ורגש, שהם כה שבריריים לאחר הלידה.

מחלימים מפציעות

אחרי פציעה בדרך כלל לא ניתן לעשות פעילות גופנית אגרסיבית. ספורטאים חובבים או מקצועיים, ולא רק הם כמובן, יכולים במרבית המקרים לתרגל ממגוון תרגילי הפילאטיס הקיימים, במטרה לזרז את השיקום ולשמר את רמת הכושר שלהם בצורה הדרגתית ומבוקרת בשעה שיהיו מנועים מסוגי ספורט אחרים.

לפינוק ולנשמה

השעה הזו שבה אתם נכנסים לסטודיו, ומותירים מאחורי הדלת את ענייני היום הדוחקים, הלחצים והמחשבות, ומתכנסים לשיעור שהוא בעצם חיבור שלכם אל גופכם, על כל אחד מהאיברים המרכיבים אותו – היא יקרה מפז.
זוהי שעה של התרכזות במהות, שבה אני כל כולי איתכם, מאזינה, מדריכה ומכוונת,  ואתם מקשיבים לי אבל בעיקר לעצמכם. שעה שתאריך, תמתח ותחזק את השרירים ואת הנפש ותטעין אתכם באנרגיה רעננה. 

במה אוכל לעזור?